Ediția a  II a – 2023 

Promotorul celei de-a II-a ediții este Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Sfântul Andrei”, din Gura Humorului care a venit cu inițiativa de creare a unor softuri educaționale care să sprijine dezvoltarea copiilor ce frecventează cursurile la Centrul Școlar de Educație Incluzivă. Proiectul constă în organizarea unui concurs pe echipe formate din maximum trei elevi, de a căror îndrumare și monitorizare s-au ocupat specialiști IT, absolvenți ai liceelor participante. 

Sponsori: 

  • National Instruments 
  • Bosch 
  • NetMatch 
  • Fundația Voci Strămoși 
  • Asociația IT “Tiberiu Popoviciu” Cluj-Napoca 
  • Asociația Viitorul începe azi 

Prezentarea proiectelor premiate: 

LiMa – culegere interactivă 

Echipa:  LiMa  

Autori:  Bogdan Stanciu, Teo Ghinescu 

Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu”  București 

Cuvinte cheie:  educație,  funcționalitate, conveniența, desktop 

Discipline/domenii:  matematică, română 

Vârsta copiilor:  6-12 ani 

De unde se poate descărca/unde se poate vizualiza: Ultima Versiune 

Cod Sursa; Verisuni;   Documentație; Prezentare 

Rezumat: Aplicația LiMa este o culegere interactivă destinată copiilor de toate vârstele, dar construită în special pentru cei de 6-12 ani. Aceasta cuprinde o multitudine de exerciții pentru aritmetică, geometrie și română, cu nivele configurabile de dificultate și cu funcționalitate pentru salvarea locală a progresului.   

 

Panda și prietenii 

Autori: Bogdan Goșa, Cosmin Cosma, Marcu Andrei 

Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu”  Cluj-Napoca 

Cuvinte cheie:  educativ, captivant, rewarding ,mobile 

Discipline/domenii:  Română 

Vârsta copiilor: 6-12 ani 

De unde se poate descărca: https://bogdangosa.github.io/EduPlay/ 

Cod sursa: https://github.com/bogdangosa/JocCopiiScoala 

Rezumat: EduPlay este o aplicație interactivă și educativă pentru copii de toate vârstele, în special cei din ciclul primar. Aplicatia este prietenoasă și încurajează copii să se joace o serie de joculețe educative de limba română. Prin cadrul acestor joculețe ei învată literele, cuvintele , vocalele si consoanele. De asemenea, copiii sunt recompensați prin creșterea nivelului si o serie de achievementuri pe care le pot completa.

 

Learnify 

Autori:  Burlacenco Ștefan, Bleotu Alexandru 

Colegiul Naţional de Informatică „Grigore Moisil” Braşov 

Cuvinte cheie:  educativ, mobile, prieteni 

Discipline/domenii:  matematică, română, științe, engleză 

Vârsta copiilor: 6+ ani 

De unde se poate descărca: https://github.com/AlexDavid26/Learnify/blob/main/Learnify.apk?raw=true 

Rezumat: Learnify este o aplicație educativă care se axează pe dezvoltarea cunoștiințelor din materiile matematică, științe, română și engleză. Aplicația are o interfață prietenoasă care îți permite să treci direct la distracție odată cu lansarea aplicației. Utilizatorul benefeciază și de competiția între prieteni prin sistemul online implementat.  

 

Econ Made Easy 

Autori: Ana Fărcaș, Godiac Mircea 

Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu”  Cluj-Napoca 

Cuvinte cheie:  Educatie Antreprenorială, quiz, animatii 

Discipline/domeniiEconomie 

Vârsta copiilor: 12+ ani 

De unde se poate descărca: https://drive.google.com/file/d/1ztll7Scv8JjFvqBko6_Vw4zQgIE3bOLD/view 

Rezumat: Econ Made Easy este o aplicație originală care are ca scop educarea și învățarea copiilor în domeniul economic și nu numai. Are 11 lecții împărțite în 5 capitole care sunt compuse din animații atractive și quizzuri originale. Are un sistem funcțional de conturi unde utilizatorul poate să își salveze progresul. Aplicații are mai multe surse de informații preluate de la instituții de încredere precum BNR. 

 

Eplusam 

Echipa: Eplusam 

Autori: Istratie Ștefan și Matei Christian Cazacu 

Colegiul Naţional de Informatică „Grigore Moisil” Braşov 

Cuvinte cheie:  Matematică, Rpg 

Discipline/domenii:  Matematică 

Vârsta copiilor: 8-99 ani 

De unde se poate descărca: https://istratie-stefan.itch.io/eplusam 

Rezumat: Un joc rpg unde trebuie să recuperezi nucleul matematicii de la un rege răufacător pe nume Eplusam, care a furat matematica. Inamicii te vor ataca cu calcule matematice, iar tu trebuie să le răspunzi. Dacă răspunzi corect, îi vei învinge.

 

Pillars 

Echipa: Pillars 

Autori: Chirilă Matei Gabriel, Meaucă Emanuel 

Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil”  Iași 

Cuvinte cheie:  operații aritmetice, forme, intrebări, joc interactiv, animații 

Discipline/domenii:  matematică 

Vârsta copiilor: 6 – 12 ani 

De unde se poate descărca:  

 Rezumat: Castelul Matematicianului este un joc în care răspunzi la întrebări legate de operații aritmetice și identificare a formelor. Ai la dispoziție animații care te vor ajuta sa înțelegi mai bine cum funcționează adunarea, scăderea, înmulțirea și împărțirea. 

 

Jim – Jocuri interactive de matematică 

Autori: Bondor Mihnea, Boldor Bogdan, Tomșa Luca 

Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu”  Cluj-Napoca 

Cuvinte cheie:  jocuri interactive, matematica, numere 

Discipline/domenii:  matematica 

De unde se poate descărca: https://mihneabondor.github.io/jim/var/www/html/newMainScreen.html 

Rezumat: Jim (Jocuri Interactive de Matematica) este o platforma interactiva online unde copiii pot învăța elemente de bază de matematică. Aceasta este împărțită în două mari secțiuni: Forme și Numere. Partea de forme este bazată în principal pe elemente de geometrie și aflare de coordonate. Partea de numere este concentrată pe ecuații generate automat, cu tutoriale animate. 

 

Just Math 

Autori: Stan Radu, Diaconu Miruna 

Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil”  Iași 

Cuvinte cheie:  geometrie, forme, teste educative, învățare 

Discipline/domenii:  Matematică 

Vârsta copiilor: toate grupele de vârste 

De unde se poate descărca: https://github.com/raxthefirst/justMath 

Rezumat:  „JustMath” este o aplicație educațională interactivă, de tip quiz, special concepută pentru a ajuta copiii cu dizabilități să învețe, într-un mod distractiv și eficient; iar motto-ul acesteia, „Justice in Math”, subliniază importanța corectitudinii și a preciziei în învățarea matematicii. Aplicația oferă o gamă variată de întrebări și exerciții, adaptate nivelului de învățare al utilizatorului și temei de studiu dorită. Indiferent de materia de studiu aleasă, fiecare întrebare este urmată de un feed-back constructiv, care îi ajută pe utilizatori să înțeleagă greșelile și să învețe din ele. Cu justMath, elevii pot învăța într-un mediu adecvat pentru deficiențele acestora, sigur și non-judecator, îmbunătățindu-și astfel abilitățile matematice și încrederea în sine. 

  

Mind Games 

Autori: Bodea George, Casoni Razvan, Cristea Paul 

Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu”  Cluj-Napoca 

Cuvinte cheie:  puzzle,memorie,anagrame 

Discipline/domenii:  Romana,jocuri de tip puzzle 

Vârsta copiilor: 8+ 

De unde se poate descărca: https://mega.nz/file/6YtwBZTb#vigY9-k2LBVycmqjJcc9C0yudtzZajcP4hCF7g0yeX8 

Rezumat: MindGames este o aplicatie interactiva și educativa pentru copii de toate varstele, în special cei din ciclul primar. Aplicatia este prietenoasa si incurajează copii sa se joace o serie de joculete educative de limba română. Scopul jocului MindGames este de stimula diferite abilităti ale copilului prin rezolvarea unor jocuri interactive.Jocurile constau in rezolvarea unor anagrame,a unui joc de memorie si a mai multor puzzle-uri cu diferite imagini

 

Geometry Hunt 

Autori:  Miron Armand, Olariu Miruna 

Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil”  Iași 

Cuvinte cheie:  forme geometrice, matematică- geometrie  

Discipline/domenii:  matematică 

Vârsta copiilor: 8 – 15 

De unde se poate descărca: https://github.com/armand124/Geometry-Hunt 

Rezumat: Geometry Hunt este un joc menit pentru copiii de diferite vârste. Acesta are ca scop învățarea si exersarea formelor geometrice într-un mediu electronic cu o grafică primitoare specială pentru cei mici, elevi de scoală primară sau de gimnaziu. Utilizatorul controlează folosind tastele W,A,S si D de la tastatură deplasarea unui personaj pe o hartă, formată din cinci zone. Scopul acestuia e să găsească forma geometrică indicată din partea de sus a ecranului. 

  

PlayMath 

Echipa: Ciucea  

Autori:  Știufiuc David, Năsui Gabriel, Seleș Florin 

Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu”  Cluj-Napoca 

Cuvinte cheie:  dexteritate, operații matematice elementare, adunare, scădere, labirint 

Discipline/domeniiMatematică 

Vârsta copiilor: 7-12 ani 

De unde se poate descărca / Unde se poate vizualiza https://github.com/Seles1/Ciucea-windows/blob/main/ciucea.exe  

Rezumat: Aplicația PlayMath vine în ajutorul copiilor care își formează abilitățile matematice.  Copiii sunt atrași de interfața, culori, jocuri și au o motivație în plus pentru a învăța operațiile aritmetice elementare. Se parcurg mai multe nivele, la fiecare trebuie rezolvat într-un alt mod un mic calcul. La final se obține o diplomă de cel mai rapid în ale calculelor 

 

Articole: