Ediția a II a – 2023
Promotorul celei de-a II-a ediții este Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Sfântul Andrei”, din Gura Humorului care a venit cu inițiativa de creare a unor softuri educaționale care să sprijine dezvoltarea copiilor ce frecventează cursurile la Centrul Școlar de Educație Incluzivă. Proiectul constă în organizarea unui concurs pe echipe formate din maximum trei elevi, de a căror îndrumare și monitorizare s-au ocupat specialiști IT, absolvenți ai liceelor participante.
Sponsori:
- National Instruments
- Bosch
- NetMatch
- Fundația Voci Strămoși
- Asociația IT “Tiberiu Popoviciu” Cluj-Napoca
- Asociația Viitorul începe azi
Prezentarea proiectelor premiate:
LiMa – culegere interactivă
Echipa: LiMa
Autori: Bogdan Stanciu, Teo Ghinescu
Colegiul Național de Informatică “Tudor Vianu” București
Cuvinte cheie: educație, funcționalitate, conveniența, desktop
Discipline/domenii: matematică, română
Vârsta copiilor: 6-12 ani
De unde se poate descărca/unde se poate vizualiza: Ultima Versiune
Cod Sursa; Verisuni; Documentație; Prezentare
Rezumat: Aplicația LiMa este o culegere interactivă destinată copiilor de toate vârstele, dar construită în special pentru cei de 6-12 ani. Aceasta cuprinde o multitudine de exerciții pentru aritmetică, geometrie și română, cu nivele configurabile de dificultate și cu funcționalitate pentru salvarea locală a progresului.
Panda și prietenii
Autori: Bogdan Goșa, Cosmin Cosma, Marcu Andrei
Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” Cluj-Napoca
Cuvinte cheie: educativ, captivant, rewarding ,mobile
Discipline/domenii: Română
Vârsta copiilor: 6-12 ani
De unde se poate descărca: https://bogdangosa.github.io/EduPlay/
Cod sursa: https://github.com/bogdangosa/JocCopiiScoala
Rezumat: EduPlay este o aplicație interactivă și educativă pentru copii de toate vârstele, în special cei din ciclul primar. Aplicatia este prietenoasă și încurajează copii să se joace o serie de joculețe educative de limba română. Prin cadrul acestor joculețe ei învată literele, cuvintele , vocalele si consoanele. De asemenea, copiii sunt recompensați prin creșterea nivelului si o serie de achievementuri pe care le pot completa.
Learnify
Autori: Burlacenco Ștefan, Bleotu Alexandru
Colegiul Naţional de Informatică „Grigore Moisil” Braşov
Cuvinte cheie: educativ, mobile, prieteni
Discipline/domenii: matematică, română, științe, engleză
Vârsta copiilor: 6+ ani
De unde se poate descărca: https://github.com/AlexDavid26/Learnify/blob/main/Learnify.apk?raw=true
Rezumat: Learnify este o aplicație educativă care se axează pe dezvoltarea cunoștiințelor din materiile matematică, științe, română și engleză. Aplicația are o interfață prietenoasă care îți permite să treci direct la distracție odată cu lansarea aplicației. Utilizatorul benefeciază și de competiția între prieteni prin sistemul online implementat.
Econ Made Easy
Autori: Ana Fărcaș, Godiac Mircea
Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” Cluj-Napoca
Cuvinte cheie: Educatie Antreprenorială, quiz, animatii
Discipline/domenii: Economie
Vârsta copiilor: 12+ ani
De unde se poate descărca: https://drive.google.com/file/d/1ztll7Scv8JjFvqBko6_Vw4zQgIE3bOLD/view
Rezumat: Econ Made Easy este o aplicație originală care are ca scop educarea și învățarea copiilor în domeniul economic și nu numai. Are 11 lecții împărțite în 5 capitole care sunt compuse din animații atractive și quizzuri originale. Are un sistem funcțional de conturi unde utilizatorul poate să își salveze progresul. Aplicații are mai multe surse de informații preluate de la instituții de încredere precum BNR.
Eplusam
Echipa: Eplusam
Autori: Istratie Ștefan și Matei Christian Cazacu
Colegiul Naţional de Informatică „Grigore Moisil” Braşov
Cuvinte cheie: Matematică, Rpg
Discipline/domenii: Matematică
Vârsta copiilor: 8-99 ani
De unde se poate descărca: https://istratie-stefan.itch.io/eplusam
Rezumat: Un joc rpg unde trebuie să recuperezi nucleul matematicii de la un rege răufacător pe nume Eplusam, care a furat matematica. Inamicii te vor ataca cu calcule matematice, iar tu trebuie să le răspunzi. Dacă răspunzi corect, îi vei învinge.
Pillars
Echipa: Pillars
Autori: Chirilă Matei Gabriel, Meaucă Emanuel
Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași
Cuvinte cheie: operații aritmetice, forme, intrebări, joc interactiv, animații
Discipline/domenii: matematică
Vârsta copiilor: 6 – 12 ani
De unde se poate descărca:
Rezumat: Castelul Matematicianului este un joc în care răspunzi la întrebări legate de operații aritmetice și identificare a formelor. Ai la dispoziție animații care te vor ajuta sa înțelegi mai bine cum funcționează adunarea, scăderea, înmulțirea și împărțirea.
Jim – Jocuri interactive de matematică
Autori: Bondor Mihnea, Boldor Bogdan, Tomșa Luca
Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” Cluj-Napoca
Cuvinte cheie: jocuri interactive, matematica, numere
Discipline/domenii: matematica
De unde se poate descărca: https://mihneabondor.github.io/jim/var/www/html/newMainScreen.html
Rezumat: Jim (Jocuri Interactive de Matematica) este o platforma interactiva online unde copiii pot învăța elemente de bază de matematică. Aceasta este împărțită în două mari secțiuni: Forme și Numere. Partea de forme este bazată în principal pe elemente de geometrie și aflare de coordonate. Partea de numere este concentrată pe ecuații generate automat, cu tutoriale animate.
Just Math
Autori: Stan Radu, Diaconu Miruna
Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași
Cuvinte cheie: geometrie, forme, teste educative, învățare
Discipline/domenii: Matematică
Vârsta copiilor: toate grupele de vârste
De unde se poate descărca: https://github.com/raxthefirst/justMath
Rezumat: „JustMath” este o aplicație educațională interactivă, de tip quiz, special concepută pentru a ajuta copiii cu dizabilități să învețe, într-un mod distractiv și eficient; iar motto-ul acesteia, „Justice in Math”, subliniază importanța corectitudinii și a preciziei în învățarea matematicii. Aplicația oferă o gamă variată de întrebări și exerciții, adaptate nivelului de învățare al utilizatorului și temei de studiu dorită. Indiferent de materia de studiu aleasă, fiecare întrebare este urmată de un feed-back constructiv, care îi ajută pe utilizatori să înțeleagă greșelile și să învețe din ele. Cu justMath, elevii pot învăța într-un mediu adecvat pentru deficiențele acestora, sigur și non-judecator, îmbunătățindu-și astfel abilitățile matematice și încrederea în sine.
Mind Games
Autori: Bodea George, Casoni Razvan, Cristea Paul
Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” Cluj-Napoca
Cuvinte cheie: puzzle,memorie,anagrame
Discipline/domenii: Romana,jocuri de tip puzzle
Vârsta copiilor: 8+
De unde se poate descărca: https://mega.nz/file/6YtwBZTb#vigY9-k2LBVycmqjJcc9C0yudtzZajcP4hCF7g0yeX8
Rezumat: MindGames este o aplicatie interactiva și educativa pentru copii de toate varstele, în special cei din ciclul primar. Aplicatia este prietenoasa si incurajează copii sa se joace o serie de joculete educative de limba română. Scopul jocului MindGames este de stimula diferite abilităti ale copilului prin rezolvarea unor jocuri interactive.Jocurile constau in rezolvarea unor anagrame,a unui joc de memorie si a mai multor puzzle-uri cu diferite imagini
Geometry Hunt
Autori: Miron Armand, Olariu Miruna
Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași
Cuvinte cheie: forme geometrice, matematică- geometrie
Discipline/domenii: matematică
Vârsta copiilor: 8 – 15
De unde se poate descărca: https://github.com/armand124/Geometry-Hunt
Rezumat: Geometry Hunt este un joc menit pentru copiii de diferite vârste. Acesta are ca scop învățarea si exersarea formelor geometrice într-un mediu electronic cu o grafică primitoare specială pentru cei mici, elevi de scoală primară sau de gimnaziu. Utilizatorul controlează folosind tastele W,A,S si D de la tastatură deplasarea unui personaj pe o hartă, formată din cinci zone. Scopul acestuia e să găsească forma geometrică indicată din partea de sus a ecranului.
PlayMath
Echipa: Ciucea
Autori: Știufiuc David, Năsui Gabriel, Seleș Florin
Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” Cluj-Napoca
Cuvinte cheie: dexteritate, operații matematice elementare, adunare, scădere, labirint
Discipline/domenii: Matematică
Vârsta copiilor: 7-12 ani
De unde se poate descărca / Unde se poate vizualiza https://github.com/Seles1/Ciucea-windows/blob/main/ciucea.exe
Rezumat: Aplicația PlayMath vine în ajutorul copiilor care își formează abilitățile matematice. Copiii sunt atrași de interfața, culori, jocuri și au o motivație în plus pentru a învăța operațiile aritmetice elementare. Se parcurg mai multe nivele, la fiecare trebuie rezolvat într-un alt mod un mic calcul. La final se obține o diplomă de cel mai rapid în ale calculelor
Articole: